EXCLUSIV. Ţeparii castingului. Clonează agenții adevărate şi vând iluzii

Acționează și pe stradă, dar, pentru a câștiga încrederea potențialilor clienți, unii operează în mall-uri, centre comerciale, unde închiriază spații. Te opresc din drum și încep periajul: vai, ce fotogenic sunteți, ce scumpic e copilul dumneavoastră…, nu vreți să jucați în filme sau să faceți reclame? Dacă ai o doză considerabilă de stimă de sine / față de copil, combinată cu ceva naivitate, te oprești și nu îți vezi de drum când ți se spune că trebuie să plătești o sumă de bani pentru un „acord privind utilizarea imaginii”; care prevede că se face o fotografie și se urcă pe un site „în scopul participării la anumite selecții solicitate de către terți”. Agențiile de casting serioase nu fac așa ceva, dar tu nu știi, nu ai avut tangență cu domeniul, până acum. Așadar, ai rămas pe loc, ai ascultat turuiala „agentului”, te-ai convins că e o oportunitate, plătești 100 de lei sau cât se cere „la prima strigare”, se face fotografia și pleci cu „acordul” în buzunar și speranțe înălțătoare că tu sau/și copilul tău veți deveni vedetă(e). La scurt timp, ești contactat și invitat la o discuție cu „directorul” firmei. Te duci, cu inima bătându-ți în piept. Speranțele par să se împlinească, fiindcă „directorul” îți confirmă că ai fost selectat și vei câștiga mulți bani („garantat cel puțin 2.000 de lei lunar”…). Un mic „amănunt”: trebuie să închei un contract de reprezentare și să achiți, pe loc, 300 de euro… Dacă semnezi contractul fără să-l citești cu atenție în prealabil, tocmai ți-ai luat țeapă: ai cumpărat un album foto „profesional” cu trei pătrimi din salariul mediu pe economie. Genul de escrocherie descris nu se practică de azi, de ieri, ci de ani de zile, dar autoritățile sunt incapabile sau nu vor să îi pună stavilă. Iar agențiile oneste, care operează pe piață conform standardelor occidentale, ceea ce înseamnă că nu încasează bani în avans, ci doar comision de succes, sunt foarte afectate de fenomen. Între agențiile de pseudo-casting, foarte nouă și hiperactivă este Shine Media Group. Operează de o jumătate de an în București, în centrele comercial Auchan Titan și Auchan Drumul Taberei, având și birou ultracentral, pe Ion Câmpineanu, lângă Intercontinental.

„Ne este tot mai greu să facem scouting. Lumea a aflat că există Citește continuarea în Ziarul Puterea…

Comentează articolul!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*